[1] Benson K. Lawyers and the Proceeds of Crime. Money laundering and the anti-money laundering regime. London: Routledge, 2020. 218 р.
[2] Esoimemeс E.E. Balancing anti-money laundering measures and financial inclusion. Journal of Money Laundering Control. 2020. Vol. 23. Issue 1. P. 64–76.
[3] Фролов С. Кримінально-правова та кримінологічна характеристика легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом. Юридичний вісник. 2019. № 4. С. 130–136.
[4] Про відмивання, пошук, арешт та конфіскацію доходів, одержаних злочинним шляхом, та про фінансування тероризму: конвенція Ради Європи від 1 червня 2011 р. URL: https://zakon.rada.gov. ua/laws/show/994_948#Text.
[5] Крайник Г.С., Заточна В.О. Проблемні питання кримінальної відповідальності за легалізацію (відмивання) доходів, одержаних у злочинний спосіб. Вісник Луганського державного університету внутрішніх справ імені Е.О. Дідоренка. 2019. Вип. 1, № 85. С. 139–147.
[6] Лугіна Н.А., Омельян М.В. Кримінологічна характеристика легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом. Ірпінський юридичний часопис. 2019. № 2. С. 158–165.
[7] Лисенко В.В. Ситуації, що складаються на момент відкриття кримінального провадження щодо легалізації доходів злочинного походження. Вісник Луганського державного університету внутрішніх справ імені Е.О. Дідоренка. 2019. Вип. 3. № 87. С. 280–290.
[8] Про затвердження Критеріїв ризику легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансування тероризму та фінансування розповсюдження зброї масового знищення: наказ Міністерства фінансів України від 8 липня 2016 р. № 584. URL: http://search.ligazakon.ua/l_ doc2.nsf/link1/RE29177.html.
[9] Національний банк у I кварталі 2020 року направив правоохоронцям інформацію про підозрілі операції клієнтів 7 банків та 2 небанківських фінансових установ. URL: https://bank.gov.ua/ua/ news/all/natsionalniy-bank-u-i-kvartali-2020-roku-napraviv-pravoohorontsyam-informatsiyupropidozrili-operatsiyi-kliyentiv-7-bankiv-ta-2-nebankivskih-finansovih-ustanov.
[10]Національний банк у II кварталі 2020 року направив правоохоронцям інформацію про підозрілі операції клієнтів 3 банків та 2 небанківських фінансових установ. URL: https://bank.gov.ua/ua/ news/all/natsionalniy-bank-u-ii-kvartali-2020-roku-napraviv-pravoohorontsyaminformatsiyu-propidozrili-operatsiyi-kliyentiv-3-bankiv-ta-2-nebankivskih-finansovih-ustanov.
[11]Національний банк у III кварталі направив правоохоронцям інформацію про підозрілі операції клієнтів 7 банків. URL: https://bank.gov.ua/ua/news/all/natsionalniy-bank-u-iii-kvartalinapravivpravoohorontsyam-informatsiyu-pro-pidozrili-operatsiyi-kliyentiv-7-bankiv.
[12]Національний банк за 2019 рік направив правоохоронцям інформацію про підозрілі операції клієнтів 35 банків та 2 небанківських фінансових установ. URL: https://bank.gov.ua/ua/news/ all/natsionalniy-bank-u-i-kvartali-2020-roku-napraviv-pravoohorontsyam-informatsiyu-pro-pidozrilioperatsiyikliyentiv-7-bankiv-ta-2-nebankivskih-finansovih-ustanov.
[13]Шевченко М.В. Сутність відмивання доходів, одержаних злочинним шляхом, та передумови запровадження заходів запобігання та протидії проявам цього явища. Вісник Запорізького національного університету. 2018. № 4. С. 92–100.
[14]Старинський М.В., Зайченко Ю.С. Проблемні аспекти державного регулювання у сфері протидії легалізації (відмивання) доходів отриманих незаконним шляхом. Правові горизонти. 2019. Вип. 16. № 29. С. 34–39.
[15]Статистична інформація. Офіс Генерального Прокурора. URL: https://www.gp.gov.ua/ua/1stat. Problematic issues of legalisation (laundering)... 80 Law Journal of the National Academy of Internal Affairs, 20(2), 73-80 Проблемні питання легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, і вдосконалення протидії цьому явищу в Україні Ірина Сергіївна Кундельська Національна академія внутрішніх справ 03035, Солом’янська площа, 1, м. Київ, Україна Анотація На підставі аналізу чинного законодавства, фахової літератури та з огляду на всесвітній досвід схарактеризувати загальні й проблемні питання легалізації (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом, в Україні та запропонувати шляхи їх вирішення для мінімізації латентності легалізації злочинних доходів. Методологія. Методологічну основу дослідження становлять загальнонаукові та спеціальні методи наукового пізнання соціально-правових явищ і процесів, зокрема: історико-правовий, діалектичний, формально-логічний, системно-структурний, статистичний тощо. Теоретичним підґрунтям цієї публікації стали праці вітчизняних та іноземних учених щодо питань дослідження легалізації (відмивання) коштів, одержаних злочинним шляхом, і вдосконалення ефективності протидії цьому явищу в Україні в умовах сьогодення. Наукова новизна публікації полягає в тому, що вперше досліджено статус і результати участі України в міжурядових органах, які мають за мету розроблення стандартів і сприяння ефективному застосуванню законодавчих, регуляційних та оперативних заходів у боротьбі з відмиванням грошей. Також наведено дані офіційної статистики за останні роки щодо викриття легалізації правоохоронними органами й органами загального державного фінансового контролю. Окрім цього, набуло подальшого розвитку трактування поняття «легалізація (відмивання) доходів, одержаних злочинним шляхом». Висновки. Відмивання «брудних» грошей є складним економіко-правовим явищем, що не має кордонів. Використання міжнародного досвіду державних механізмів запобігання та протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, надасть можливість розробити комплекс ефективних національних важелів державного регуляторного впливу з протидії цьому виду злочинності, а також порядок взаємодії та координації суб’єктів протидії легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, підвищити здатність фінансової системи України зокрема та державного управління загалом протистояти відмиванню «брудних» коштів Ключові слова: легалізація доходів; предикатне діяння; набуття коштів; предмет легалізації; латентність; організована злочинність; MONEYVAL; FATF; ЄАГ; фінансові операції; протидія
[16]Кримінальний кодекс України з постатейними матеріалами практики Конституційного Суду України, Верховного Суду України та Верховного Суду, Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ станом на 14 листопада 2020 року: наук.-практ. посіб. / уклад.: А. В. Столітній, С. В. Шмаленя, М. С. Туркот, М. І. Снігар ; за заг. ред. А. В. Столітнього. Київ: Норма права, 2020. 1224 с.
[17]Судова статистика. Порівняльні таблиці щодо здійснення правосуддя. URL: https://court.gov.ua/ inshe/sudova_statystyka/.
[18]Сухонос В. В. Легалізація злочинних доходів у банківській сфері та боротьба з нею. Правовий вісник Української академії банківської справи. 2012. Вип. 1. № 6. С. 149–153.
[19]Типологические отчеты ЕАГ. 2020. URL: https://eurasiangroup.org/ru/eag-typology-reports.
[20]Про внесення змін до Кримінального та Кримінально-процесуального кодексів України: Закон України від 16 січня 2003 р. № 430-IV. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/430-15#Text.
[21]Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення: Закон України від 6 грудня 2019 р. № 361-IX. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/361-20#Text